Czy strona będzie zgodna z aktualnymi standardami SEO?

Przemysław Bazanowski

Podobne pytania Transkrypcja

Podobne pytania

Transkrypcja

Czy strona będzie zgodna z aktualnymi standardami SEO? No I tutaj muszę powiedzieć, że trafiasz I słuchasz osoby, która bardzo lubi temat SEO. Zacznę może od tego, że pozycjonowanie w mojej ocenie jest jedną z najtańszych I najbardziej długotrwałych form marketingowych, które dają niesamowity zwrot z inwestycji. Ponieważ to jest trochę tak jak zasadzenie lasu. Na początku poprzez pozycjonowanie efekty są małe, czyli jak zasadziły malutkie sadzonki, sosny na przykład czy świerku no to są malutkie drzewka. Natomiast z roku na rok te drzewa zaczynają być coraz bardziej dorodne I przynoszą owoce, no z reguły są to owoce w formie szyszek. Natomiast w przypadku strony internetowej, no to tymi owocami są oczywiście wejścia na stronę internetową, a 1 przekładają się na kontakty na potencjalnych klientów. I jeżeli chodzi o podejście naszej firmy do kwestii SEO, to bardzo mocno zwracamy na to uwagę, bo wierzymy, że jest to jedna z najmądrzejszych inwestycji marketingowych. I tutaj jak najbardziej staramy się mocno optymalizować strony pod tym kątem, przy czym muszę cię być może zmartwić, ale będę szczery. Dzisiaj niestety, ale jesteśmy tutaj na granie z 2025 roku, to śmiało mogę powiedzieć, że już od 3-4 lat Samo dostosowanie strony pod wytyczne Google’a nie wystarcza. Pisanie treści pod algorytmy również już nie wystarcza. Chyba, że temat dotyczyłby Twojej, Twoja branży czy dziedzina jakiegoś skrajnie nowoczesnego tematu, gdzie nie masz jeszcze żadnej konkurencji. Jesteś pierwszy na rynku, co daną rzecz robisz, czy produkujesz, czy jakąś świadczysz usługę. I wówczas, okej, pisanie treści na stronie może już być bardzo dużą wartością, może to Ci przynieść efekty, ale gdy tylko pojawi Ci się konkurencja lub jeżeli jesteś aktualnie w branży, która ma konkurencję, a jest głównie tak, że praktycznie wszystkie branże już mają swoją konkurencję I to nie mało, no to niestety, ale posiadanie treści na stronie, dobrze zoptymalizowana strona pod SEO, czyli podpozycjonowanie to jest tak naprawdę podstawa podstaw. Dzisiaj żeby mieć efekty to musisz mieć również linkowanie, zaplecze pozycjonerskie, linki, artykuły sponsorowane I linki z tych artykułów sponsorowanych, czyli trochę takie jakby polecenia z internetu, które będą mówiły algorytmom ta strona jest dobra, polecam ją, algorytmie zacznij ją pozycjonować. I mówię to w takim błahym skrócie, w takiej bardzo prostej formie, ale naprawdę tak to wygląda. Więc jeżeli chcesz mieć stronę dostosowaną pod SEO, ale uwaga, nie będziesz jej pozycjonować z jakąś firmą, z jakimś specjalistą od pozycjonowania, Nie będziesz pozyskiwać linków, to samo zoptymalizowanie SEO nie przyniesie efektu. I jeżeli ktoś Ci taką informację powie, że wystarczy, że będzie zoptymalizowana I cudownie pojawi się w internecie, to mówiąc wprost albo nie ma żadnego doświadczenia, albo z determinacją kłamie, żeby pozyskać Ciebie jako zleceniodawcę na wykonanie strony. Bardzo ostrożnie patrz na takie oferty. Niestety, ale bardzo często jest tak, że nawet jak zrobimy optymalizację strony internetowej, będą tam na niej treści I nawet mogły być 50 podstron, to może być tak, że w pierwszych tygodniach ta strona nawet nie będzie rankowała, czyli nie będzie widoczna nawet w pierwszej 50 w wyniku wyszukiwania na frazy, które Cię interesują. Bardzo często tak jest, że potrzeba kilku miesięcy, mówi się już o tym, że nawet czasami pół roku, żeby w ogóle gdzieś wbić się w jakieś top 30, top 20 czy top 10, a o top 3 już nie wspominam. To co możesz zrobić w takiej sytuacji to oprócz myślenia długofalowego, czyli tej strategii pozycjonowania to pozyskiwać ruch w postaci linków płatnych, sponsorowanych I możesz to robić w Google Co więcej, jest to bardzo fajna metoda, dlatego że jeżeli będziesz pozyskiwać linki sponsorowane czyli płacisz za wejścia sponsorowane, no to wtedy też widzisz, które frazy dają ci najwięcej kontaktów, czyli możesz mierzyć konwersję możesz patrzeć ile realnie jest zainteresowania na dane frazy I wtedy te frazy, które będą najbardziej atrakcyjne najmocniej docisnąć w zakresie strategii SEO, czyli stronę optymalizować właśnie pod te kluczowe frazy, które dawały fajne efekty. Także to nie jest tak, że jak zoptymalizujemy stronę SEO, o czym powiedziałem na początku, to że to będzie jakieś cudowne, znaczy nawet nie lekarstwo, tylko przepustka do tego, że już Twoja strona będzie super widoczna w internecie. No nie. To jest niestety dużo trudniejsze. Co więcej, zdarza się też tak, że możesz wyskoczyć na wysokie pozycje na przykład po roku czy po pół roku, a może się zdarzy, że po dwóch latach spadniesz. Będziesz musiał dodać jeszcze więcej treści, jeszcze więcej linków pozycjonerskich, jeszcze więcej siły włożyć w to pozycjonowanie, żeby wrócić na dobre tory. Bo pozycjonowanie, algorytm cały czas się zmienia, praktycznie z miesiąca na miesiąc, a wyniki wyszukiwania pracują praktycznie każdego dnia. Raz jesteśmy wyżej, raz jesteśmy niżej. I tak to po prostu wygląda, nikt tego nie zmieni. Wszyscy działamy według tych samych zasad. Wszystkie firmy są tak samo traktowane. I po prostu trzeba to przyjąć, że taki jest stan rzeczy. Więc jak najbardziej strony warto optymalizować, bo to jest podstawa podstaw, ale przestrzegam, to nie przynosi od razu cudownych efektów. Tak, to nie jest takie proste. Tak jak zresztą z zasadzeniem lasu, o którym wspomniałem. Sadząc las nie od razu on ma 20 lat, nie od razu, że tak powiem, sosny są na wysokość 15-30 metrów. Tak to wygląda. Jeżeli masz więcej pytań w zakresie pozycjonowania, to zapraszam Cię do kontaktu z naszym zespołem. Również możemy Ci doradzić z jakimiś specjalistami bardziej zaawansowanymi od nas. W tym zakresie możesz porozmawiać, bo mamy partnerów, którzy bardzo fajnie nas w tych tematach wspierają. To co? Do usłyszenia mam nadzieję.

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail