Czy oferujecie rabaty lub promocje?

Przemysław Bazanowski

Podobne pytania Transkrypcja

Podobne pytania

Transkrypcja

Czy oferujecie rabaty lub promocje? No pewnie! I to ile? Więcej niż w Biedronce I w Lidlu. A tak serio, bo nie chcę żeby to był ponury żart, generalnie mamy politykę rabatów I może nie tyle promocji co rabatów, jest ona prosta. Myślę, że zdrowa I znana z wielu firm. Jeżeli zamówisz u nas jakąś jedną usługę, to tego rabatu nie ma. Jeżeli powiesz nam, że chcesz zamówić dzisiaj jedną usługę, ale w przyszłości zamówisz kilka usług I po prostu prosisz teraz o rabat, to tego rabatu również nie ma. Nie działa to w ten sposób. Natomiast jeżeli zamawiasz od razu kilka rzeczy na raz, to tak, ale nie jest to rabat dla rabatu, nie ma czegoś takiego w naszej firmie, tylko jest to rabat wynikający z tego, że jeżeli, to jest prosta sytuacja, jeżeli wykonujemy logo dla jednego klienta, to mamy spotkanie, mamy rozmowę, mamy analizę, mamy całe kwestie organizacyjne wokół jakby księgowości I wszystkich spraw związanych z podpisaniem umowy I tak dalej. Więc jakby idzie jakiś tam czas. To są krótkie, malutkie czasy, ale idzie ten czas. W momencie, gdy zamawiasz u nas 2, 3, 4, 5, 10 rzeczy, to dalej umowa, faktura to jest 1 czas. Więc jakby nie ma tego czasu powtórzonego w tych 2, 3, 5, 10 usługach. On jest tylko ten 1 raz. Co powoduje, że my po prostu mamy mniej zabranego czasu na tą całą dookoła kwestię organizacyjną. I wówczas dzięki temu da się obniżyć ten koszt o kilka, czasem nawet kilkanaście procent, czasem nawet 20 procent. Jeżeli tych projektów jest więcej, to siłą rzeczy dogadując się z tobą, z twoją firmą, czy z twoim szefostwem, czy bezpośrednio z tobą w jakimś temacie twojej marki, rzeczy, które potrzebujesz, no to po prostu raz dogadując się, dogadujemy się w obrębie wszystkich projektów, które potrzebujesz. Tym samym czas poświęcony na te projekty jest zmniejszony I to pozwala po prostu z naszej strony obniżyć tobie cenę. W ten sposób, można powiedzieć, działa nasza polityka rabatowa. Również jest możliwość zamówienia na przykład dwóch stron internetowych, trzech stron internetowych, czy innych jakichś projektów, podpisania umowy, zobowiązania się do tego, wydatkowania tego na etapy, ale masz plus, który jest bardzo ważną, dużą wartością. Jakby podpisujesz z nami umowę, umawiasz się na wykonanie jakiejś listy czy jakichś projektów I masz zabezpieczone jakby ceny, tak? Czyli jeżeli ten projekt będzie trwał rok, to masz go po cenach z początku na przykład roku, tak? Jeżeli podpiszesz umowę, nie wiem, w listopadzie, grudniu, to mimo, że z reguły, z początkiem roku regularnie podnosimy nasze ceny, możemy sobie na to pozwolić, bo podnosimy naszą wartość, nasze umiejętności, podnosimy nasze jakby, zwiększa się nasze doświadczenie, podnosimy nasze kompetencje, cały czas się szkolimy I coraz lepsi jesteśmy w tym, co oferujemy, no to po prostu podnosimy te ceny. Natomiast jeżeli Ty podpiszesz tą umowę w listopadzie, grudniu, to mimo podniesienia cen, Ty masz to zabezpieczone w umowie, że usługi, wszelkie korekty, wszelkie takie rzeczy w ramach tego projektu całego są wykonywane po cenie z umowy na przykład z listopada. Więc dlatego warto z nami pracować w ten sposób, że się umówić na większy projekt, bo po pierwsze jakby podwójnie zyskujesz. Po pierwsze masz taniej z uwagi na to, że za jednym razem dogadujemy wszystkie projekty I my jesteśmy gotowi zejść z cenami za poszczególne rzeczy, no bo mamy trochę mniej pracy, mniej czasu na to poświęcimy tej takiej organizacyjnej, a z drugiej strony no Ty zabezpieczasz sobie jakąś stawkę godzinową w naszej firmie, a my to wszystko rozliczamy według stawki godzinowej. Więc żeby to wszystko nam się zgadzało, a żebyś Ty był zadowolony czy zadowolona, to po prostu dobrze jest się z nami umówić na większą ilość projektów, ale spisane w umowie I zaliczkowane I jakby no rozpoczęta jest realizacja I jakby to realizujemy. Nie działamy w sposób taki, że ktoś deklaruje, że kiedyś tam wykonał u was projekt, więc dajcie mi teraz rabat. To tak nie działa. Jest to zdrowe podejście, uważam z mojej strony, ale też uczciwie stawiam sprawę jak te rozliczenia między nami wyglądają. Do tej pory klienci, którzy zamawiali więcej projektów byli z tego faktu zadowoleni, bo oni to rzeczywiście odczuli. Bo gdybyś zamówił u nas 10 rzeczy jednocześnie, a potem przyszedłbyś po kolei, po osobne I robiłbyś to przez cały rok, to na 100% wyjdzie ci od 10 do 20% drożej, a może nawet jeszcze drożej, bo też będę mega uczciwy, ale myślę, że każda osoba, która coś wykonuje w momencie, gdy wykona z kimś na przykład 5 projektów I widzi, że ta osoba jest, nie wiem, trudna w kontakcie, bardzo wymagająca, zmieniająca często zdanie, nieprzygotowana I tych zasobów, tej energii I czasu my musimy poświęcić więcej, to siłą rzeczy robiąc kolejne 5 projektów, będziemy wyceniać to trochę drożej. Więc kto się z nami umówi na raz, mimo że będzie trudnym klientem, zmieniający zdanie, kombinującym I nie wiedzącym czego chce, a to myślę, że jest masa takich osób I my normalnie z takimi ludźmi pracujemy, zresztą też pewnie nie jesteśmy idealni w swoich decyzjach I swoich jakby koncepcjach marketingowych czy wizualnych, no to umawiasz się na ileś projektów I ciągniemy te wszystkie projekty razem, tak? Więc to wychodzi bardzo korzystnie. I to jest nasza polityka rabatowa I ona się nie zmieni. Ona zawsze taka będzie, zawsze uważam, że to jest zdrowe podejście. Jeżeli taka szczerość z mojej strony podoba Ci się I doceniasz jakby pokazanie tego czarno na białym, gdzie my też koszty zestawiamy bardzo szczegółowo trochę jak kosztorys, się śmieję, że to jest kosztorys budowlany. Jeżeli jakby tak transparentnie chcesz się rozliczać I szukasz firmy, która jakby jest rzetelna w tym, co robi I jakby jasno deklaruje na jakich warunkach działa, no to jesteśmy takim partnerem, wiem o tym I po prostu możesz nam w tym zakresie zaufać. A jeżeli szukasz czegoś po prostu mówiąc po taniości, najtaniej I chcesz od razu z góry rabaty, a tak naprawdę zakładasz tam z tyłu, że I tak raczej zmienisz agencję, no to my z takimi klientami jakby nie możemy podchodzić do polityki rabatowej, jakiegoś lepszego traktowania, tylko po prostu wykonamy swoją robotę, te projekty czy jakieś tam prace marketingowe dla ciebie za daną cenę, no ale to nie będzie jakaś taka niższa cena, tak? Także w ten sposób działamy. Pewnie już wyczerpałem wszystko w tym zakresie, także dziękuję za uwagę I zapraszam do kontaktu, jeżeli masz jakieś pytania, chętnie, chętnie odpowiemy na Twoje wątpliwości. Do usłyszenia!

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail