Jak zoptymalizować wideo na instagramie?

Przemysław Bazanowski

Podobne pytania Transkrypcja

Podobne pytania

Transkrypcja

Jak zoptymalizować wideo na Instagramie? Instagram to wizualna platforma. Dobrze zoptymalizowane wideo może Ci tam przynieść 1000 wyświetleń, ale jeśli publikujesz filmy bez strategii, przepadną w gąszczu treści. Format ma znaczenie. Najlepiej sprawdzają się wideo w formacie pionowym, bo wypełniają cały ekran telefonu. Poziome I kwadratowe formaty są już rzadziej oglądane na Instagramie czy na TikToku. Zacznij mocno. Pierwsze 3 sekundy decydują. Użytkownicy przewijają feed w ekspresowym tempie, tak? Tyry-dyry-dyry-dyry-dyry, masakra.

Więc Twój film musi od razu przykuć uwagę dynamicznym kadrem, intrygującym tekstem lub zaskakującą sceną. I dodaj napisy. Wiele osób ogląda wideo bez dźwięku, więc jeśli w twoim materiale jest dialog lub lektor warto dodać napisy. To zwiększa oglądalność I zrozumiałość treści. A, I stosuj hasztagi. Taguj odpowiednie profile. Dobrze dobrane hasztagi zwiększają szansę na dotarcie do nowych odbiorców. Możesz też oznaczać partnerów biznesowych lub influencerów, jeśli twoje wideo jest z nimi w jakiś sposób powiązane, jeśli ich dotyczy.

Przede wszystkim też testuj różne długości filmów. Na Reels krótkie, dynamiczne klipy, takie 30-60 sekund, takie radzą sobie najlepiej. Jeśli Twój film angażuje, ma ciekawą historię, możesz też spróbować nieco dłuższych czasów. Instagram zmienia algorytmy, ale 1 jest pewne, im lepiej zoptymalizujesz swoje wideo, tym większy będzie jego zasięg. Jeśli chcesz, żeby twoje filmy działały skuteczniej, to skontaktuj się z zespołem Studio Kreacja.

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail